Nadchodzący finał na Wembley i sukcesy w obecnym sezonie umiejscowiły klub w centrum zainteresowania prasy, TV i radia, a w ten poniedziałek zapełniły się wszystkie miejsca podczas Dnia Otwartego dla Mediów zorganizowanego przez UEFA na Camp Nou.
Dzień Otwarty dla Mediów jest organizowany co roku na stadionie każdego z finalistów i w poniedziałek dziennikarze gościli w Barcelonie, skąd następnego dnia przeniosą się do Manchesteru.
Ponad 250 dziennikarzy
Tak samo jak lokalne media, także duże międzynarodowe agencje wysłały swoich przedstawicieli (AP, AFP, Reuters i Xinhua), wraz z wiodącymi kanałami telewizyjnymi, takimi jak BBC, CNN, ESPN, Fox Sports, Fuji TV, Canal + França, Al Jazeera, czy też ITV Sport. Naturalnie brytyjska prasa przejawiała wzmożone zainteresowanie, dziennikarze ‘The Guardian’, ‘The Times’, ‘Daily Mail’, ‘Daily Express’ i ‘The Independent’ pojawili się wśród reporterów największych gazet z kontynentu – ‘L’Équipe’, ‘La Gazzetta dello Sport’ i ‘France Football’.
‘The Economist’ i model Barçy
Klub przyjął dziennikarzy także w poprzedni weekend. Londyński magazyn „The Economist” opublikował artykuł pod tytułem „Katalońscy Królowie”, który chwalił styl zarządzania klubu, porównując go (na korzyść Barcelony) z innymi modelami – Arsenalu, czy Realu Madryt, podkreślając ważność relacji klubu z jego socios.
‘New York Times’ docenia Messiego
Pojawiły się także pochwały dla klubu, które przywędrowały zza Atlantyku. New York Times zadedykował swój artykuł Leo Messiemu, którego nazwał „jednym z najwspanialszych na świecie” i którego gol przeciwko Realowi w spotkaniu półfinałowym LM został opisany przez Jerégo Longmana jako: „mistrzowską pracę przyspieszenia, siły, balansu, zwinności, wizji i wirtuozerii”. Artykuł porusza kwestię tego, czy Messi, niespełna dwudziestoczteroletni gracz, może być rozważany jako najlepszy zawodnik w historii piłki nożnej.
Źródło: fcbarcelona.cat