FC Barcelona i jej argentyński crack, Leo Messi, są „najbardziej medialni” na świecie już trzeci rok z rzędu – wynika z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Nawarry.
Messi zdobył 23,7 punktów określających wartość medialną zawodnika, co daje mu pierwsze miejsce w tej kategorii przed Cristiano Ronaldo, który ma na koncie 18,2 punktów. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Wydział Ekonomii, Sportu i Wartości Niematerialnych (ESI) Uniwersytetu Nawarry.
FC Barcelona jest też najbardziej medialnym klubem na świecie, a to wszystko dzięki zdobyciu tytułów mistrzowskich w Lidze oraz Lidze Mistrzów. Jak wynika z przeprowadzonego badania, o najlepszym klubie Europy pojawiały się informacje w prasie w aż 120 krajach na całym świecie – właśnie to było wyznacznikiem miejsca w rankingu.
W rankingu dziesięciu najbardziej medialnych zawodników na świecie oprócz Messiego znaleźli się również inni zawodnicy FC Barcelony: Xavi, Iniesta i Villa. W pierwszej dwudziestce dodatkowo znaleźli się Pedro, Piqué i Dani Alves.
Jeśli chodzi o Real Madryt, to razem z Cristiano Ronaldo w gronie najbardziej medialnych zawodników świata znaleźli się Casillas, Benzema i Özil. W zestawieniu znalazło się też dziewięciu nowych zawodników reprezentacji Hiszpanii, co niewątpliwie jest „pozytywnym efektem zdobycia Pucharu Świata” w RPA przez Hiszpanię.
Jeśli chodzi o popularność klubów, to w czołówce znajdują się FC Barcelona i Real Madryt. Jak już wspomnieliśmy, pierwsze miejsce spośród najbardziej medialnych klubów na świecie zajmuje Blaugrana. Na trzecim miejscu uplasował się Manchester United, triumfator ligi angielskiej i finalista Ligi Mistrzów.
Spośród trenerów najbardziej medialnym jest, co nie zdziwi chyba nikogo – José Mourinho (52,7 pkt). Drugie miejsce przypadło Alexowi Fergusonowi (39,1 pkt), podczas gdy na trzeciej pozycji znalazł się trener FC Barelony, Pep Guardiola (30,7 pkt).
Analiza ESI Uniwersytetu Nawarry wykazała również, że reakcja i „spór na konferencji prasowej portugalskiego trenera wpłynęły negatywnie, ze względu na jego związek z negatywnymi wartościami Realu Madryt”.
Z drugiej strony raport stwierdza, że kumulacja Gran Derbi w trzech różnych rozgrywkach przyciągnęła w tym miesiącu ogromną uwagę mediów.
Według raportu „45% informacji ze świata futbolu na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów na świecie odnosi się do duetu Barcelona-Madryt, podczas gdy w pozostałej części sezonu – 33%”, zauważył Francesc Pujol, główny autor podsumowania razem z Quinque Gallemím.
W ten sposób dla Realu Madryt ostatnie cztery Grand Derbi stanowiły 20,6% całkowitej oglądalności w poprzednim sezonie, a jeśli chodzi o Barcelonę, to wynik ten wynosi niespełna 18%, z uwagi na korzyści z późniejszego finału Ligi Mistrzów.
Źródło: Sport.es