Wybranie piłkarza do reklamy marki może pomóc dotrzeć do klientów. Potrzebna jest jednak kompleksowa analiza, by dowiedzieć się o wartości danego zawodnika.
Jest to zapewnione przez niektóre firmy, doradzające dużym przedsiębiorstwom, które prowadzą badania w oparciu o szereg kryteriów. Najobszerniejsza jest ogólna ocena, tj. sposób, w jaki konsumenci postrzegają zawodnika.
Liderem tej koncepcji jest jeden z liderów Barcelony, Andrés Iniesta. Według hiszpańskich konsumentów, jest on najbardziej wartościowym graczem, jego wynik to 7,89/10. Dalej jest Xavi (7,16), trzecie miejsce zajmuje Messi (7,01). Kolejne miejsca są zmonopolizowane przez Hiszpanów – Davida Villę (6,87), Ceska(6,83), Puyola (6,75) i Pique (6,21).
W badaniach bierze udział ogół ludności, zarówno mężczyźni, jak i kobiety, młodzież i dorośli ze wszystkich części kraju.
Dla każdej grupy społecznej są różne kryteria, jednak eksperci wskazują na zmienną, aby uzyskać jak najwiarygodniejsze wyniki.
Źródło: sport.es