Badania statystyczne pokazują, że FC Barcelona ma lepszą strategie komunikacyjną od Realu Madryt, zwłaszcza w grupie fanów od 14 do 24 roku życia.
Kilka lat temu wydawało się, że ten plan stoi na straconej pozycji, co teraz okazuje się wspaniałą rzeczą. Barcelona jest kwintesencją dla młodych fanów, wskazują na to nie tylko doznania, a ilość koszulek Barcelony na ulicach. Są to trudno mierzalne czynniki, ale badanie statystyczne, które zostało przeprowadzone na piłkarskim rynku Hiszpańskim, pokazuje jak obywatele postrzegają poszczególne kluby i piłkarzy.
Barça może pochwalić się najlepszym osiągnięciem wśród liczby fanów od 14 do 24 roku życia.
Badanie te zostało podzielona na cztery główne części: ogólna ocena, stopień zaufania i nieufności generowanego przez dany klub, jak bardzo zespoły stają się wzorem do naśladowania i możliwości trendowe każdego klubu. We wszystkich tych kategoriach FC Barcelona jest lepsza od Realu Madryt.
Na przykład: W skali od 1 do 10, Barça jest oceniona na 6,6. Real ma notę 5,6. Wśród młodych fanów ta różnica zwiększa się. Barcelona ma 6,9, a Real tylko 5,2.
Barcelona również sprawia większe zaufanie wśród fanów i ponownie ma o jeden punkt więcej niż największy rywal (6,3 do 5,3). Wśród młodych ta liczba znów się powiększa (6,5 do 4,7). W kategorii „wzór do naśladowania” Duma Katalonii ma niepodważalną przewagę nad Królewskimi (6,9 do 4,8). Podobnie jest w ostatniej części statystyk, w której brany był pod uwagę trend generowany przez kluby (7,2 do 5,9).
Źródło: sport.es