FC Barcelona posiada największą liczbę fanów na portalach społecznościowych, przez co została uznana najlepszym klubem sportowym na świecie na gali „The Social Star Awards 2012”.
Na świecie 1.5 miliarda ludzi podłączonych do sieci społecznych otwarcie przyznaje się do sympatii z katalońskim klubem. W miniony czwartek na gali w Singapurze organizowanej przez „StarCount” Barça uzyskała najwyższe internetowe wyniki wśród drużyn sportowych. „StarCount” mierzy popularność osób indywidualnych, firm i instytucji w sieciach takich jak Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Tencent Weibo, Sina Weibo, Ren Ren, Vkontakte, Youku i Mixi.
Kryteria wyboru zwycięzców nie opierały się tylko na podstawie liczby sympatyków, liczyło się także zaangażowanie, czyli lojalność użytkowników oraz interakcja z daną marką. Barça jest najbardziej prestiżową marką sportową na portalach społecznościowych wyprzedzając Real Madryt, Manchester United (red. uważany za zespół mający najwięcej kibiców na świecie) oraz Chelsea Londyn. Co więcej według „StarCount” Duma Katalonii jest jedynym zespołem, który zajmuje miejsce w czołowej 15 najważniejszych marek na świecie na portalach społecznościowych.
Pozostali zwycięscy gali „Social Star Awards 2012”: smartfonowa gra „Angry Birds”, prezydent Stanów Zjednoczonych Barack Obama, piosenkarka Lady Gaga, aktor Jackie Chan, serial telewizyjny „The Simpsons” oraz seria filmów z Harrym Potterem.
Na Facebooku, Barça ma prawie 32 miliony kibiców, na Twitterze 9.6 miliona zwolenników, na wiodącej chińskiej sieci społecznej Tencent Weibo 1.2 miliona, a na Google + 1.4 miliona. Kanał Barçy na YouTube jest najbardziej odwiedzanym kanałem w Hiszpanii i jednym z najczęściej oglądanych kanałów piłkarskich w Europie.
Źródło: FCBarcelona.cat