Z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Navarry Blaugrana po raz czwarty z rzędu jest najlepszym zespołem w mediach. Tym razem Duma Katalonii wyprzedziła Real Madryt i londyńską Chelsea.
FC Barcelona wygrała ranking klubów odnośnie prezentacji w mediach ze 103 punktami. Real Madryt z 79.5 znalazł się na drugim miejscu, trzecia była Chelsea z 63 punktami.
Zwycięstwo w finale Ligi Mistrzów doprowadziło londyński klub na trzecie miejsce. Jednak nie wystarczyło to by przełamać katalońską hegemonię. Siódme coroczne sprawozdanie odnośnie wartości medialnej w piłce nożnej przygotowane zostało przez profesora Francesca Pujola Uniwersytetu Nawarry. Fakt, że Barcelona zwyciężyła po raz czwarty z rzędu stawia klub, jako znakomitego ambasadora swojego miasta oraz całej Hiszpanii.
Wartość mediów jest również doskonałym wskaźnikiem siły rynkowej marek piłkarskich. Przychody Barçy wzrosła z 290 milionów euro w czerwcu 2007 roku do 461 milionów w czerwcu 2012 roku. 58% wzrost pomimo powszechnego kryzysu gospodarczego.
Najbardziej medialne zespoły według Uniwersytetu Navarra:
1. FC Barcelona, 103 punkty
2. Real Madrid, 79,5
3. Chelsea, 63
4. AC Milan, 51,6
5. Manchester United, 48,1
6. Bayern Monachium, 45,1
7. Manchester City, 44
8. Napoli, 39,5
9. Inter Mediolan, 38,8
10. Juventus Turyn, 31,9
Messi najbardziej medialny piłkarz na świecie
Z kolei Leo Messi wygrał notowanie w kategorii najbardziej medialny piłkarz na świecie z 28.8 punktów. Wartości zawodników były obliczane na podstawie występów w ligach europejskich oraz występów w Lidze Mistrzów przez cały sezon. Wartość 28.8 oznacza, że Messi pojawiał się mediach 29 razy częściej od przeciętnego piłkarza w najwyżej klasie rozgrywkowej. Cristiano Ronaldo zdobył 20.7 punktu zaś Drogba 12.7. „W ciągu ostatnich czterech sezonów najbardziej medialny piłkarz otrzymywał Złotą Piłkę”, zauważył autor raportu.
Źródło: FCBarcelona.cat