Wiceprezydent FC Barcelony, Javier Faus, wyjaśnił dziś, że współpraca z Qatar Airways wynikła z poszukiwania alternatyw z powodu zakończenia współpracy z linią Turkish Airlines.
Javier Faus, wiceprezydent FC Barcelony odpowiedzialny za sektor ekonomiczny i strategiczny, przebywa razem z zespołem w Moskiwe, skąd powiedział, że zmiana logo sponsora na koszulkach jest „odwracalna w ciągu trzech lat. W 2016 roku nowy zarząd i socios będą mogli podjąć decyzję o podtrzymaniu współpracy lub zmianie sponsora”.
Temat ten podjął Faus na spotkaniu ze specjalnymi goścmi w Moskwie, ponieważ zmiana logo sponsora na koszulce z Qatar Foundation na Qatar Airways do końca umowy z Qatar Sport Investments wprowadza ważne zmiany na poziomie prezentacyjnym i strategicznym. Na samym początku Barça musi poszukać sponsora aby zrekompensować niezgodność interesówQatar Airways i Turkish Airlines, sponsora, który do końca obecnego sezonu (wtedy umowa wygaśnie i nie będzie przedłużana) zapewnia kwotę 3-4 milionów euro. Należy także przeprojektować parę spraw tak aby pieniądze napływające z QSI za pośrednictwem Qatar Foundation trafiały do Fundacji FC Barcelony.
Faus podkreślił znaczenie porozumienia z rządem Kataru i dobry wypływ na kasę klubową. Po zaakceptowaniu tego, że Barça na koszulkach prezentować będzie logo sponsora komercyjnego, a nie instytucjonalnego – jak Qatar Founation czy Unicef – wiceprezydent ocenił, że „jeśli nasz pierwszy partner sugeruje nam, że taka zmiana byłaby czymś rozsądnym, w wyrazie naszej lojalności będziemy chcieli podtrzymać ją przez kolejne trzy lata”.
Sprawa Camp Nou
Barça także nadal pracuje w sprawie przyszłości Camp Nou. „Rozważamy różne możliwości – budowa nowgo stadionu, w obecnej lokalizacji lub innej, albo też generalny remont obecnego obiektu”, powiedział Faus, który dodał, że „jest to bardzo skomplikowana sprawa, w przypadku budowy nowego stadionu bardzo droga, ale musimy myśleć o przyszłości klubu za 50 lat, a nie za trzy”.
Źródło: Sport.es