Ostateczny projekt koszulek na sezon 2013/14
W piątek Sport zaprezentował swoim czytelnikom wygląd koszulek domowych oraz wyjazdowych FC Barcelony, jakie mają obowiązywać podczas sezonu 2013/14. Mówi się, że jest to ostateczny projekt.
Stopniowo poznajemy więcej szczegółów nowych modeli koszulek FC Barcelony na sezon 2013/14, na których ulegnie zmianie logo sponsora – Qatar Airways. Sport dotarł do projektów NIKE, które miałyby zostać zaprezentowane w przyszłym roku.
Oczywiście największą nowością jest logo sponsora, które zmieniło się w porównaniu do sezonu obecnego. Jednakże warto podkreślić, że będzie ono nieco inne niż wygląda w rzeczywistości – zabraknie obecnego profilu, sylwetki, logo głowy Oryx (gatunek antylop – przyp. red.), jak również napisów po arabsku.
Qatar Sports Invenstemnt (QSI) uznał, że na nowych koszulkach logo będzie w kolorze żółtym (domowa) oraz czarnym (wyjazdowa). Wszystko po to, aby napis nie zacierał się z barwami koszulki, co powoduje, że staje się on mało widoczny dla obserwatora.
Jednakże sprawy związane z logo sponsora nie są jedyną nowością. NIKE dąży do tego, żeby koszulki były nowocześniejsze, a zaraz podobały się odbiorcy. Główną zmianą będzie pojawienie się senyery na wyjazdowych kompletach. Przypominamy, że do tej pory prezentowała się ona głównie koło szyi na plecach.
W nowym zamyśle, senyera na zestawach domowych pozostanie na swoim miejscu, ale pojawi się również na dole przy bokach koszulki. Katalońskie barwy opanują za to wyjazdowe zestawy, o czym informowaliśmy już wcześniej (tutaj).
Zmiany będą dotyczyły również wyglądu kołnierzyka, a także rękawów. W obu zestawach obramówka wokół szyi będzie żółta i wycięta do trójkąta. Rękawy będą w barwach blaugrana i senyera, odpowiednio, ale z użyciem gradientu, który pojawia się na obecnych zestawach.
Źródło: Sport.es
Absolwent informatyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalizujący się w Big Data. Moja pasja to sport, w szczególności piłka nożna, siatkówka i MMA. Z wyboru kibic Atalanty Bergamo i Warty Poznań. Dążę do tego, by moje teksty łączyły sferę zawodową i zainteresowania.