FC Barcelona jest czwartą najpopularniejszą marką w świecie mikrobloggingu. Na podium znalazł się: YouTube, Instagram i Twitter.
FC Barcelona jest jedną z najpopularniejszych marek według licznika Twittera. Liczba użytkowników śledzących konto Barçy wynosi w sumie 17 883 256. Najwięcej zwolenników ma YouTube – 30 542 900, później Instagram (23 022 253) oraz Twitter (21 181 836).
Oprócz hiszpańskiego i katalońskiego konta, Blaugrana ma jeszcze 6 oficjalnych kont w językach: angielski, francuski, indonezyjski, arabski, japoński i brazylijski.
Najpopularniejszy klub sportowy na Twitterze
FC Barcelona, czwarta najpopularniejsza marka na Twitterze, to najbardziej rozpoznawalny klub sportowy na tym portalu. Drugi jest Real Madryt z liczbą 11 343 490 zwolenników oraz NBA z liczbą 7 691 887 „śledzących”.
Nagroda dla najlepszego zespołu na portalach społecznościowych
W maju klub dostał nagrodę od Social Stars Awards 2013 dla firmy, która najlepiej zarządza mediami społecznościowymi na świecie. Ponad 63 mln fanów śledzi Dumę Katalonii w Internecie.
Źródło: FCBarcelona.cat