50 milionów fanów na Facebooku
FC Barcelona ma w tym momencie ponad 50 milionów fanów na Facebooku i tym samym umacnia swoją pozycję lidera w tej kategorii. W 2013 roku klub zyskał kolejne 11 milionów fanów.
Didac Lee, dyrektor odpowiedzialny za nowe technologie, powiedział: „To honor i odpowiedzialność osiągnąć ten poziom, co jest kolejnym dowodem na to, że jesteśmy najbardziej lubianym klubem sportowym na świecie”.
Facebook jest największą platformą społecznościową na świecie oraz jedną z siedmiu różnych, w których klub jest zarejestrowany. Barça jest światowym liderem, jeśli chodzi o kluby sportowe z największą ilością śledzących niż jakikolwiek inny klub na tej planecie. Przez ostatnie dwa lata praca FC Barcelony jest rozpoznawana międzynarodowo w postaci takich wyróżnień jak Star Awards przyznawane dla najbardziej wpływowych organizacji w każdym sektorze.
Od momentu, kiedy to się zaczęło w październiku 2009 roku, strona Facebooka stała się jedną z najważniejszych sposobów informowania fanów z całego świata. Obce kraje z największą ilością fanów Barçy to Indonezja z 4,7 milionami, Meksyk (3,4), Brazylia (2,5), Stany Zjednoczone (2,1) i Turcja (1,7) i aktualnie Barça jest jedną z trzydziestu najbardziej popularnych stron na tym portalu na całym świecie.
W 2013 roku, FC Barcelona wzmocniła swoją pozycję poprzez zdobycie 11 milionów śledzących i post pod koniec niesamowitego powrotu przeciwko AC Milanowi w Lidze Mistrzów jest najbardziej „zlajkowanym” postem w historii z pół milionem „lajków” oraz ponad trzema milionami komentarzy.
Źródło: FCBarcelona.com
Absolwent informatyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalizujący się w Big Data. Moja pasja to sport, w szczególności piłka nożna, siatkówka i MMA. Z wyboru kibic Atalanty Bergamo i Warty Poznań. Dążę do tego, by moje teksty łączyły sferę zawodową i zainteresowania.