Jednym z narzędzi nowej strategii Barcelony – Barça 2.0 jest największy na świecie portal społecznościowy Facebook. Oficjalne strony klubu mają już ponad 93 miliony polubień. Natomiast 15 piłkarzy pierwszej drużyny ma łącznie 189 milionów polubień.
Zawodnikiem o największej liczbie polubień jest Leo Messi. Oficjalna strona Argentyńczyka ma ich 73,5 mln. Na drugim miejscu jest Neymar, którego stronę polubiło 47,3 mln użytkowników Facebooka. Na najniższym stopniu podium jest Andrés Iniesta, który ma 22,8 mln polubień. Dalej jest m. in. Gerard Piqué (15,7 mln). Duet Messi – Neymar również na portalu społecznościowym odnajduje się doskonale tak jak na boisku. Od początku roku liczba polubień ich profili wzrosła o 50 milionów. Taki wzrost spowodowany jest chociażby przez ich znakomitą grę na mundialu i na początku sezonu.
Również piłkarze sprowadzeni latem znacznie podwyższyli wynik Barcelony. Luis Suárez na swoim oficjalnym koncie ma ponad 10 milionów fanów. Dalej są Thomas Vermaelen (1,4 mln), Rafinha (709 tys.), Ivan Rakitić (661 tys.) i Marc – André ter Stegen (387 tys.).
Z kolei oficjalne strony klubu mają ponad 93 miliony 400 tys. polubień. Barcelona jest pod tym względem liderem. Strona główna ma 76,5 mln fanów. Do tej liczby należy dołączyć także strony Fundació, FCBMasia, FCB Penya i Barça TV. W 2014 roku strony klubu polubiło 39 milionów nowych użytkowników, co daje średnią 139 tys. osób dziennie, czyli znacznie więcej niż pojemność Camp Nou.
Źródło: FCBarcelona.com