Wiele drużyn piłkarskich ma swoich sponsorów i nie inaczej jest również w przypadku słynnej FC Barcelony. Choć różnego rodzaju współprace nawiązują także mniejsze zespoły, które nie są znane na całym świecie, to Duma Katalonii pochwalić się może działaniem u boku największych i najsłynniejszych marek. W zamian za pojawianie się na materiałach promocyjnych, ubraniach piłkarzy i w innych miejscach związanych z drużyną, firmy te wspomagają ją finansowo, pomagają organizacyjnie i na wiele innych sposobów.
Wśród firm współpracujących z drużynami piłkarskimi nie brak m.in. znanych marek odzieżowych, producentów akcesoriów czy sprzętu sportowego, ale również innego rodzaju przedsiębiorstw. Często w sport angażują się również np. znane serwisy bukmacherskie.
Ostatni czas pod względem sponsorskim był też niezwykle emocjonujący dla kibiców Barcy. W lipcu 2021 roku drużyna ogłosiła przedłużenie współpracy z firmą Allianz aż na 3 kolejne sezony. Niedawno pojawiły się nowe doniesienia medialne, zgodnie z którymi FC Barcelona poszukuje sponsora i rzekomo ma na oku dwie firmy – tym razem związane z branżą kryptowalut.
Jakich sponsorów obecnie ma FC Barcelona?
Tak znany i potężny klub jak FC Barcelona, pochwalić się może bardzo długą listą sponsorów, podzielonych na kilka różnych kategorii. Trzy główne firmy współpracujące z klubem to obecnie Nike, Rakuten i Beko. Na głównej stronie zespołu zamieszczono również sponsorów globalnych, wśród których są takie przedsiębiorstwa, jak:
- 1xBet,
- Estrella Damm,
- Donami,
- Cupra,
- OPPO,
- Stanley Black&Decker,
- Gatorade,
- Allianz,
- Chiliz,
- FBS.
Następnych w kolejności wymienić można tzw. Partnerów Oficjalnych:
- CaixaBank,
- Assistencia Sanitaria,
- Shiseido Men,
- SK Lubricants,
- Scotiabank,
- Taiping Life Insurance,
- Coca–Cola,
- Rakbank,
- Sebang/Rocket,
- Maybank,
- SHB,
- Banco BMG,
- Head & Shoulders.
Partnerami sekcji kobiecej są:
- Nike,
- Stanley,
- CaixaBank,
- Cupra,
- Coca–Cola,
- Naulover.
Lista partnerów wewnętrznych:
- Nike,
- Assistencia Sanitaria,
- Serveto,
- Reno.
FA Barcelona przedłużyła umowę z Allianzem
O przedłużeniu umowy sponsorskiej z firmą Allianz FC Barcelona poinformowała stosunkowo niedawno, bo pod koniec lipca 2021. Zgodnie z medialnymi doniesieniami, umowa przedłużona została na trzy kolejne sezony, co oznacza, że będzie obowiązywała aż do czerwca 2024 roku. Nastąpiła również zmiana w kwalifikacji sponsorskiej, bowiem rola Allianz została poszerzona: ze sponsora lokalnego do globalnego.
Warto przypomnieć tu, że obie firmy współpracują ze sobą już od 10 lat na wielu płaszczyznach. Ich dalsza współpraca, zgodnie z zapowiedziami, ma opierać się już nie tylko na rozgrywkach słynnej drużyny. Przedsiębiorstwa wspólnie angażować się mają w piłkę kobiecą, a także w kwestie społeczne i poszukiwanie innowacji w kwestiach sportowych.
Kto będzie nowym sponsorem FC Barcelony?
Obserwatorzy wszystkich wiadomości i newsów związanych z FC Barceloną zapewne w ostatnim czasie nie mogą spać spokojnie. Zespół nie miał łatwego czasu, a do tego szybko kończy się czas na znalezienie nowego sponsora, którego logo mogłoby pojawić się na koszulce sportowców. Za niedługo Nike musi przystąpić do produkcji ubrań, a tymczasem Mundo Deportivo informuje, że obecnie pod uwagę są brane dwie firmy – obie związane z branżą kryptowalut.
Pierwszą z wymienianych jest Binance, która pojawiła się na rynku w 2017 roku. Jest to platforma umożliwiająca inwestorom kupno i sprzedaż 76 różnych kryptowalut. Jest też znana ze swojego zainteresowania światem wielkiego sportu, bowiem już wcześniej promowana była np. przez Andresa Iniestę. Druga jest stosunkowo świeżym graczem na rynku, bo powstała w 2019 roku, jednak od tego czasu zdążyła już zdobyć znaczną popularność na całym świecie. Działa na tej samej zasadzie, co poprzedniczka, umożliwiając użytkownikom handel 42 wirtualnymi walutami.
Jak przekazują media, rzekomo Barca jest gotowa zarabiać – wliczając w to zmienne – około 60 mln euro na sezon. Tak wysoka kwota nie ułatwia jednak negocjacji. Sukcesem rzekomo zakończyły się natomiast rozmowy z Chiliz, którzy mają pojawić się na jednym z rękawów, choć informacja ta wciąż nie została potwierdzona oficjalnie przez żadną ze stron.