Oficjalna strona Barçy jest już dostępna w siedmiu językach, co czyni ją czołowym klubem w zakresie języków obcych. Klub stara się, aby treści w intrenecie były dostępne w wielu językach. Teraz można ją także oglądać w języku francuskim i arabskim, co stało się dostępne w tym tygodniu.
Klub pragnie promować swoją nazwę na całym świecie dzięki możliwościom, jakie oferują nowe technologie. W Internecie są już dostępne następujące wersje: katalońska, hiszpańska, angielska, chińska, arabska, francuska i japońska. W ostatnim sezonie strona przeszła gruntowne zmiany i chiński znalazł się wśród oferowanych języków.
Javier Faus – wiceprezydent Barcelony stwierdził, że „klub ciężko pracuje, aby stać się światowym liderem”. Mówiąc o wersji francuskiej, Faus stwierdził „To pokazuje jak klub łączy się z francuską kulturą. Istnieje wiele imprez kulturalnych i turystycznych wspólnych dla Francji i Katalonii, a francuska strona będzie zacieśniać te więzi”. Wspomniał też, że język francuski otwiera drzwi wszystkim Afrykańczykom mówiącym w
tym języku.
Uruchomienie przez FC Barcelonę międzynarodowych wersji strony internetowej to kolejny sposób na tworzenie nowych więzi z kibicami na całym świecie. Nowe technologie i sieci społeczne, w którym FCB jest wiodącą siłą w takich serwisach jak Twitter, Facebook, YouTube, Google + i Tencent Weibo, pozwala na kontakt klubu z ponad 350 milionami fanów Barçy na całym świecie.
FC Barcelona utworzyła arabską i francuską wersję strony internetowej tuż przed presezonowymi spotkaniami towarzyskimi w Tangerze (28 lipca) i Paryżu (4 sierpnia) przeciwko Raja Casablanca i PSG – w dwóch miastach, w których powszechne jest zamiłowanie do FC Barcelony.
Źródło: fcbarcelona.com