Budowanie masy mięśniowej proteinami

Budowanie masy mięśniowej proteinami

Najczęściej to właśnie estetycznie ukształtowana muskulatura jest pierwszym celem osób uprawiających sporty sylwetkowe. Przez wielość informacji znajdowanych w Internecie wielu sportowców często gubi się w tym, co należy spożywać na danym etapie treningów oraz w jakiej ilości. Czy warto stosować suplementy diety oraz – jak w ogóle przebiega prawidłowe budowanie masy mięśniowej?

Budowa masy mięśniowej pod lupą

Proteiny (z ang. muscle protein) są podstawowym budulcem mięśni. Obecność białka w ludzkiej diecie jest niezwykle istotna, ponieważ to właśnie z niego tworzą się tkanki. Oprócz tego jest ono częścią składową wielu kluczowych procesów zachodzących w organizmie, jak np. wytwarzania przeciwciał.

Im bardziej intensywny jest trening, tym większe następuje zużycie białek. Ćwiczenia „uszkadzają” mięśnie, jakie następnie muszą zostać odbudowane przez dostarczenie im odpowiedniej ilości aminokwasów – i właśnie tutaj wkraczają proteiny na budowę mięśni!

Odpowiednia dieta podstawą

Podstawowym założeniem rozbudowywania masy mięśniowej, jest dostarczanie organizmowi nadwyżki kalorycznej. Oczywiście, nie mogą być to kalorie pochodzące ze źródła typu fast-food czy słodycze. Nasza dieta musi mieć odpowiednio ustalony stosunek poszczególnych składników do siebie (czyli węglowodanów, tłuszczów oraz białka).

Czerpana energia powinna pochodzić w większości z węglowodanów, które najbardziej wspierają rozwój sylwetki i pozwalają utrzymać wysoką intensywność treningów.

Ile białka powinno być w diecie?

Wbrew pozorom, podczas rozbudowywania masy mięśniowej, wcale nie powinniśmy pochłaniać niewyobrażalnej ilości produktów białkowych. Oczywiście, należy dostarczać ich swojemu organizmowi więcej, niż w momencie, gdy nie myślimy o „rozroście”, jednak warto zachować tu zdrowy rozsądek!

Dzienne spożycie produktów białkowych powinno wahać się w zakresie od 1,6 gramów do maksymalnie 2 gramów na kilogram masy ciała. Jest to optymalna ilość dla rozwinięcia pełnego potencjału przyrostu tkanki mięśniowej.

Nadprogramowo wchłaniane białko, po pierwsze, może zamienić się w tkankę tłuszczową. Po drugie, przyjmowanie go w nadmiernych ilościach prowadzi do odwodnienia i wiążącego się z nim zmęczenia, które ogranicza nasz potencjał treningowy. Końcowym skutkiem nadmiernego przyjmowania białka jest zakwaszenie organizmu skutkujące zwiększoną podatnością na potreningowe zakwasy oraz możliwością wywołania ogólnoustrojowego stanu zapalnego.

A co z suplementami?

Dla przeciętnej osoby dostarczanie wystarczającej ilości białka w zwyczajnej diecie jest trudne. To właśnie dla takich odbiorców zostały stworzone specjalne proteiny na budowę mięśni w formie suplementów białkowych. Taki produkt można spokojnie dodać np. do koktajlu i wypić podczas ostatniego posiłku w ciągu dnia, aby zmaksymalizować efekt wykonanego wcześniej treningu (pamiętajmy, że to podczas snu odbywa się cały proces budowy masy mięśniowej).


 

Oglądaj mecze Barcy za darmo

Oglądaj transmisje meczów Barcelony na żywo i ZA DARMO online w STS TV
Oglądaj transmisje meczów Barcelony na żywo i ZA DARMO online w Fortuna TV

Kursy na mecze Barcy

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

FC Barcelona - Dynamo Kijów

Liga Mistrzów

04/11/2020 / 20:00

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

FC Barcelona - Dynamo Kijów

Liga Mistrzów

04/11/2020 / 20:00

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

FC Barcelona - Dynamo Kijów

Liga Mistrzów

04/11/2020 / 20:00

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

Kursy bukmacherskie La Liga

Osasuna - Atletico Madryt

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 17:30

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

Betis Sewilla - Elche

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 13:00

Celta Vigo - Real Sociedad

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 15:00

Granada CF - Levante UD

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 17:30

Osasuna - Atletico Madryt

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 17:30

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

Betis Sewilla - Elche

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 13:00

Celta Vigo - Real Sociedad

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 15:00

Granada CF - Levante UD

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 17:30

Osasuna - Atletico Madryt

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 17:30

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

Betis Sewilla - Elche

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 13:00

Celta Vigo - Real Sociedad

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 15:00

Granada CF - Levante UD

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 17:30

Osasuna - Atletico Madryt

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 17:30

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

Celta Vigo - Real Sociedad

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 15:00

Granada CF - Levante UD

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 17:30

Osasuna - Atletico Madryt

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 17:30

Deportivo Alaves - FC Barcelona

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

31/10/2020 / 20:00

Celta Vigo - Real Sociedad

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 15:00

Granada CF - Levante UD

La Liga (Hiszpańska Primera Division)

01/11/2020 / 17:30

Partner serwisu

Następny mecz

Ostatni mecz

Terminarz i wyniki La Liga

Tabela La Liga

Najlepsi strzelcy La Liga

Nasz fanpage na FB